Otomobilinizin motorundan uzun süre verim almak

İsimli konu WH 'Teknik Bilgi' kategorisinde, .Lɑ Fɛʟɨɔɨɗ; üyesi tarafından 25 Temmuz 2011 tarihinde yazılmıştır. Otomobilinizin motorundan uzun süre verim almak hakkında bilgi ve tartışmalar.

  1. Otomobilinizin motorundan uzun süre verim almak




    Yeni Otomobilinize Karşı Sabırlı Olun


    Otomobilinizi sıfır aldıysanız, motorunuzu ilk 1000-1500 kilometrede fazla zorlamayın. 90 kilometrenin veya otomobilinizin üretici firmasının belirttiği limitin üstüne çıkmamaya özen gösterin.

    Aktarma organlarına çok yük bindirmeyin. Otomobilinizin arkasına ya da üstüne ağır malzemeden yapılmış materyalleri takmamaya özen gösterin.
    Yeni aldığınız otomobili belli periyotlarla çalıştırın. Bu otomobilinizin geleceği için iyi bir tavsiye olmakla birlikte frenler için de çok önemli.
    Yola çıktığınız ilk birkaç saatte 3000 devirin üzerine çıkmayın ve hızlı kalkışlar yapmayın.


    Günlük Bakım Yapın


    Araç bakımı sadece cicim aylarında yani ilk birkaç ayda yapılmaz. Eğer otomobilinizin bakımlarını ve temizliğini her gün yaparsanız otomobiliniz de daha uzun süre sorunsuz yol alır.


    Kalkışlarda otomobilinizin motorunu fazla zorlamayın. Bu şekilde otomobilinizden birkaç yıl geç ayrılabilirsiniz. Bu uyarımıza özellikle soğuk havalarda daha çok dikkat gösterin.

    İlk kalkışları yavaş şekilde yapmaya dikkat gösterin. Motor ve aktarma organları ilk 10 ila 20 dakikada en büyük deformasyonları görür.

    Motorun ısınması için durarak beklemek çok akıllıca olmaz. Motorunuz siz yol alırken daha sağlıklı şekilde ısınır.

    Otomatik vitesli otomobilinizin motoruna fazla yüklenmeyin. Kırmızı ışıklarda vitesi N’ye(neutral) alın. Aksi halde otomobiliniz dururken bile ileri gitmeye çalışarak motora yük bindirir.

    Hızlı kalkışlardan ve yüksek süratlerden kaçının. Özellikle hava aşırı soğuk ya da sıcak olduğunda… Eğer buna dikkat etmezseniz motorunuz daha sık arıza çıkarır.

    Yumuşak sürüşle lastiklerinizin ömrünü uzatabilirsiniz. Hız işaretçilerine uyun; hızlı kalkış, duruş ve dönüşler yapmayın. Çukur ve yoldaki yabancı maddelerin üzerinden geçmeyin. Yoldaki yükseltilerin üzerinden hızlı geçmeyin ve park ederken lastiklerinizi kaldırıma sürtmemeye dikkat edin.

    Otomobilinizle gideceğiniz kısa yolculukları birleştirmeye çalışın. Trafiğin yoğun olmadığı saatlerde yolculuklarınızı birleştirirseniz motorunuz daha uzun süre sorunsuz çalışır.


    Diğer Kontrollere bakarken motor yağına da bakın


    Yağı ısıtmak için otomobille 15 dakika yol alın, ardından aracınızı düz(yokuş olmayan) bir yere park edin. Motoru kapatın ve motorun içindeki yağın geri çekilmesi için bekleyin.


    Yağ çubuğunu çıkarın ve bezle temizleyin. Yağ çubuğunu tekrar girdiği yere kadar sokun, sonra yağ seviyesini görmek için tekrar çıkarın. Yağ çubukta işaretli yerler arasında bulunmalı.


    Eğer yağ azaldıysa üretici firmanın önerdiği oranda ve cinste yağ ekleyin.
    Eskiler otomobillerini ertesi yıl da kullanabilmek için sıkça yağ değiştirirlerdi. Günümüzdeki otomobil üreticileriyse o denli sık yağ değiştirmenin gerekli olmadığını belirtiyorlar. İşin aslı sıkça yağ değiştirirseniz aracınızdaki metal parçalar korunurken kir de motordan akar gider, böylece otomobilinizin ömrü uzar. Bu nedenle, birçok üretici firma da dur-kalklı trafiklerdeyseniz sık yağ değiştirmeyi öneriyor. Aracınızın ömrünü uzatmak istiyorsanız sıkça yağ değiştirmenizi öneriyoruz, özellikle trafiğin yoğun olduğu bölgelerde otomobilinizi kullanıyorsunuz.



    Yağ Karterine Özen Gösterin



    Otomobilinizin yağ seviyesini belirtilenden fazla koymayın. Bu aç kalmamak için aşırı yemek gibidir! Eğer yağı fazla koyarsanız, içeri hava giremez ve yağ pompanız iyi bir iş çıkaramaz. Böyle bir durumda aracınız fazla ısınır motordaki gerilim artar.
    Eğer yağı kendiniz değiştiriyorsanız yağ haznenizi temiz tutun. Temizlikten önce parçaları çıkarın. Bazı metal parçalar manyetiklerle bağlıdır.




    Filtreleri Kontrol Edin




    Aracınızın motorunda birçok filtre(önemli olanlar yağ, benzin, aktarım ve hava filtreleri) bulunur. Bunlar aracınızın kullanım talimatlarında belirtilen sürelerde değiştirilmelidir.


    Yağ filtrelerini her yağ değişiminde değiştirin. Her değişim daha iyi sonuç almanızı sağlar çünkü eski filtreler kirli yağları da barındırır.


    Hava filtresini iki ayda bir kontrol edin ve eğer kirlenmiş ya da sorunluysa değiştirin. Hava filtrelerini değiştirmek genellikle yağ filtrelerini değiştirmekten daha kolaydır. Karbüratör ya da benzine alan motorun altındadır. Hava filtresini değiştirirseniz kullanılan hava da daha temiz olur.


    Benzin Filtresi ve PCV Valfını da değiştirin

    Otomobil firmaları benzin filtresini değiştirmenin gerekli olmadığını söylüyor ancak yılda bir kere değiştirirseniz bir şey kaybetmezsiniz. Tıkanmış benzin filtreleri performans düşüşüne neden olur. Bu da benzin deponuzda oluşabilecek sorunların ilk işaretidir.


    PCV valfı eski otomobillerde emisyonu kontrol eder- eğer sizin aracınızda bulunuyorsa bunun için kullanım kılavuzuna bakın. Bu valf yanmış benzini motor karterinden ateşleme odasına geçirir. Her 50 bin kilometrede ya da kullanım kılavuzundaki kilometrede değiştirilmesi önemli. PCV valfını değiştirirken motora uygun olanı taktığınızdan ve motora zarar vermediğinizden emin olun.




    Akünün Püf Noktaları



    Eğer otomobilinizin farlarını açık unuttuysanız ve akünüz bittiyse aşağıdaki maddeleri izleyerek aküye zarar vermezsiniz.


    Akünün patlama riskinden kaçının. Aracınızın yanına çektiğiniz aracın da sizinkinin de kontağını kapayın.
    Öteki pozitif kabloyu sizinkinin pozitif ucuna bağlayın.
    Öteki negatif kabloyu sizinkinin negatif ucuna bağlayın.
    Negatif kabloyu aracınızın boyasız metal bir bölümüne tutturun(ölmüş aküden olabildiğince uzağa)
    Birkaç dakika bekleyin ve aküsü bitmiş olan otomobili çalıştırmaya çalışın. Eğer çalışmazsa aküsünden faydalandığınız otomobili çalıştırın ve aküsü bitik olan otomobili tekrar çalıştırmayı deneyin.
    Otomobil çalıştığında aküleri ters yönde çıkarmayı unutmayın.
    Eğer otomobil bu işlemlerin sonunda çalışmıyorsa fazla zorlamayın. Çünkü ateşleme ünitesine zarar verebilirsiniz. Aküyü herhangi bir akücüye götürüp doldurtmaya çalışın.


    Eğer bu işlemde başarılı olursanız 10-15 kilometre yol yaparak akünün kendini beslemesini sağlayın.
    Radyatörü değiştirmek için vereceğiniz büyük meblağlardan kurtulmak için radyatör yapıştırıcı kullanın. Toz veya sıvı halde bulunan radyatör yapıştırıcılar deliği kapatır ve havayla teması engeller.


    Anti - Freeze'i Kontrol Edin



    Soğutma sisteminiz hem anti freze hem de suya ihtiyaç duyabilir. Bu nedenle seyreltmeden soğutucuyu koymayın. Otomobilinizin kullanım kılavuzunda tavsiye edilen oranda(genellikle 50-50) karıştırarak kullanın. Soğutucu donma ve paslanmaya karşı korur. Suysa soğutucuyla radyatör arasındaki sıcaklık dengesini ayarlar.


    Soğutucu-anti freze dengesini haftalık olarak kontrol edin. Eğer azsa kutuyu 50-50 soğutucu-anti freze su oranında tamamen doldurun. Bazı soğutucu markaları şimdi önceden karıştırılmış halde su ve soğutucuyu satıyor.




    Karda Yada Çamurda Kalırsanız Zorlamayın



    Eğer otomobiliniz çamura saplanır ya da karda kalırsa problemi büyütmeyin. Yumuşak hareketlerle otomobilinizi kaldığı yerden kurtarmaya çalışın ancak çok zorlamayın. Çünkü otomobilinizin spin atması motorunuzun yüksek ısı yaratmasına neden olur, bu da şanzıman, debriyaj gibi şeylere zarar verebilir. Yol yardımı aramanız sonradan ödeyeceğiniz büyük faturalardan sizi kurtarabilir. O noktada kararınızı iyi vermelisiniz!


    Otomobil anahtarlığınızda birçok anahtar mı bulunuyor? Bu, anahtarınızı otomobilinize taktığınızda ateşleme bölgesine ağırlık yükler. Siz fark etmezken yıllar içinde orada aşınma oluşur. Bu nedenle otomobilinizin anahtarını ayrı tutun ve hafif anahtarlıklar kullanmaya özen gösterin. Ayrıca eğer anahtarınızı,
    ateşlemek için çevirirken takılıyorsa otomobilinizi tamire götürün ve ateşleme bölgesini değiştirin.


    Bazen sizin ne kadar iyi ve dikkatli bir sürücü olduğunuzun önemi kalmaz. Kaza geliyorum demez! Kaza durumunda orijinal parçalarla değişim yaptıran ve uzman kişiler tarafından tamir ettiren bir sigorta şirketine başvurun.




    Aracınızda Kağıt - Kalem Bulundurun



    Torpidonuzda kâğıt ve kalem bulundurun. Benzin aldıktan sonra hangi tarihte kaç litre benzin aldığınızı ve ne kadar yol aldığınızı yazın. Eğer ki notlarınızda olumsuz bir şey görürseniz, servisinize başvurun. Bu otomobilinizde çıkacak bir sorun için erken teşhis yapmanızı sağlayabilir.
    25 Temmuz 2011
    #1
  2. Otomobilinizin motorundan uzun süre verim almak Cevapları

soru sor

Otomobilinizin motorundan uzun süre verim almak